مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 00:002023-11-22سياسي

گفت وگوی تفصیلی| چگونه نهضت سوادآموزی متحول می شود؟


تحول در نهضت سوادآموزی با تعریف جدید سواد خواهد بود؛ البته مأموریت قبلی نهضت درباره پایان بی سوادی همچنان در جای خود محفوظ است اما توسعه مأموریت خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یک شنبه 28 آبان امسال(1402)، بندالحاقی 3 ماده 91 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش مکلف به بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران شد.

در بندالحاقی 3 آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال سوم خرداد 1363 را با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد و در جهت ارتقای سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی مورد بازنگری قرار داده و ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجراشدن این قانون، اقدام قانونی لازم را انجام دهد.

در خصوص مصوبه اخیر مجلس با علیرضا عبدی رییس سازمان نهضت سوادآموزی به گفت وگو نشستیم.

** مأموریت نهضت سوادآموزی تمام نشده است * فارس: بنا بر گفته شما در حال حاضر در گروه سنی 10 تا 49 سال، یک میلیون و 700 هزار بی سواد مطلق در کشور داریم اما به نظر می رسد که جذب این افراد برای سوادآموزی خیلی سخت شده است؛ در حال حاضر وضعیت سوادآموزی چطور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| چگونه نهضت سوادآموزی متحول می شود؟

گفت وگوی تفصیلی| چگونه نهضت سوادآموزی متحول می شود؟